środa, 20 listopada 2013

Muffinki jabłkowe

   Zakupiłam ostatnio kolejne foremki na muffinki. Jestem bardzo zadowolona z serduszek by Lidl, więc przyszedł czas na pojedyncze tradycyjne silikonowe foremki -już innej firmy. Wypróbowuję dołączone przepisy, oczywiście trochę je modyfikując w zależności co mam w spiżarni :).

Muffinki jabłkowe
na 12 muffinek
  • 2 średnie jabłka;
  • 50 g zwykłych płatków owsianych;
  • 240 g mąki pszennej;
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia;
  • 2 jajka;
  • 100 g cukru (w oryginale trzcinowego, ale ja użyłam zwykłego plus cukier waniliowy, ew. olejek zapachowy);
  • 100 ml oleju;
  • 200 g jogurtu naturalnego.
   
   
   Obrane i pokrojone jabłka na malutkie części mieszamy z płatkami owsianymi. Jajka mieszamy z cukrem, jogurtem oraz olejem (i ew. cukrem waniliowym lub olejkiem zapachowym), następnie dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Na koniec mieszamy masę z jabłkami i otrębami.
   Pieczemy w 180 C (z termoobiegiem 160 C) przez ok 30 min.


   Może muffinki udekorować np. kwaśnym lukrem, jak na zdjęciu. (Cukier puder wymieszany z sokiem z cytryny na gładką i gęstą masę).
    Uwielbiam piec muffinki, więc to dopiero początek :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz